Nowa wersja enova365!
W udostępnionej wersji rozwojowej o numerze 2104.0.0 znajdują się zmiany dotyczące nowych mechanizmów oraz funkcjonalności m.in.:
Business Intelligence
- W celu skrócenia czasu wyliczania wskaźników i raportów na Panelach BI przygotowano dodatkową funkcję korzystania z zapisanych wcześniej danych, które można generować cyklicznie.
- W celu pogłębionej analizy danych na Panelach BI oraz Panelach BI formularzy, zostały dodane nowe rodzaje parametrów, które umożliwiają bardziej szczegółowe filtrowanie danych.
- Udostępniono nowy tryb tworzenia złączeń SQL w domenach, umożliwiający budowanie zaawansowanych złączeń wg potrzeb biznesowych użytkownika, przy zastosowaniu generatora złączeń.
Handel
- Zintegrowano enova365 z terminalami płatniczymi obsługiwanymi przez serwis Polcard.
- Umożliwiono konfigurowanie sposobu tworzenia numeru dokumentu ewidencji powstającego na podstawie dokumentu handlowego.
- Zmodyfikowano definicję XML do eksportu pliku JPK_FA, eksportowany jest numer zewnętrzny dokumentu, jeśli jest on wypełniony.
- Ulepszono mechanizm generowania deklaracji Intrastat, dodano uwzględnienie miejsca dostawy jako źródła danych o kraju przeznaczenia.
Kadry Płace
- Deklaracje PIT – dodano nowe wersje deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11) obowiązujące do przychodów osiągniętych po 1 stycznia 2021 roku.
- Udostępniono schematy do wysyłki nowych wersji e-deklaracji PIT-4R(12) oraz PIT-8AR(11).
- Umożliwiono połączenie Instytucji Finansowych PPK.
- Umożliwiono na zajęciu wynagrodzenia wyłączenie z potrącenia zasiłków oraz świadczeń socjalnych, Ograniczono wysokość kwoty wolnej do wynagrodzenia minimalnego, w przypadku zajęcia wynagrodzenia zleceniobiorców, dla których umowa stanowi podstawowy dochód utrzymania.
- Dostosowano plik z metadanymi dotyczącymi poszczególnych dokumentów z zapisanej Elektronicznej teczki pracownika (Lista pracowników/Czynności/Zapisz teczkę do pliku), tak aby był zgodny ze schematem opublikowanym na podstawie §13 ust. 4 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.
Księgowość
- Zaktualizowano formularze, wydruki i schematy e-Deklaracji dla deklaracji CIT-8 do wersji 30 oraz załączników.
- Na płatnościach generowanych z poziomu deklaracji CIT-8 poprzez czynność „Przygotuj płatność – podatek art. 24b” zmieniono domyślne ustawienie podmiotu płatności na: Krajowa Administracja Skarbowa Centrum Rozliczeniowe (KAS).
- Umożliwiono generowanie pliku JPK_WB dla ewidencji bankowych z oznaczeniem Rachunek VAT.
- W konfiguracji procedur VAT, związanych z JPK (Opcje/Ewidencja VAT/Procedury VAT), dodano możliwość wprowadzenia algorytmu ewidencji dla Typu dokumentu sprzedaży VAT oraz Typu dokumentu zakupu VAT.
- Umożliwiono filtrowanie schematów księgowych według typu ewidencji.
Produkcja
- Wprowadzono mechanizm rezerwacji surowców pod zlecenie, pozwalający na obsługę sytuacji, w której rozchód surowców z danego zlecenia realizowany jest wcześniej określoną dostawą towaru.
- Z poziomu zlecenia produkcyjnego umożliwiono zapisanie szacunkowego kosztu wytworzenia, wyliczanego na podstawie ostatniej ceny zakupu surowców oraz planowanego czasu operacji.
Praca zdalna
- Zmieniono sposób rejestrowania czasu pracy przez zalogowanych Operatorów systemu.
- Dodano możliwość utworzenia Definicji Rejestracji Czasu Pracy, które pozwalają określić, jak ma działać funkcja rejestrowania czasu pracy dla wybranych pracowników.
- Dodano nowy raport pozwalający na zestawienie czasów realizacji zadań Pracy Zdalnej według Operatorów oraz Pracowników.
Dokładne informacje na temat zmian można znaleźć:
Link instalacyjny do najnowszej wersji dostępny jest: tutaj