Od 1 stycznia 2024 roku użytkowanie KSeF stanie się obowiązkiem, do tego czasu wystawianie faktur ustrukturyzowanych jest dobrowolne.
Najważniejsze korzyści:
- bezpłatne miejsce zbierania i archiwizowania dokumentów,
- skrócenie czasu oczekiwania na zwrot podatku z 60 na 40 dni,
- zwolnienie z JPK na żądanie,
- usprawnienie wymiany faktur oraz korekt,
- zmniejszenie ryzyka popełnienia błędów przy wystawianiu faktur,
- narzędzie służące do przeprowadzania analiz i kontroli przez administracje skarbową.
W KSeF brak możliwości:
- poprawienia raz wystawionego dokumentu,
- umieszczenia kodów nabywcy i odbiorcy (jest tylko EAN),
- dodawania do faktur załączników (protokołów, specyfikacji czy gwarancji),
- wystawiania faktur według indywidualnego wzorca (np. z logiem firmy).
Współpraca enova365 z KSeF:
- w enova365 przy każdej fakturze znajduje się zakładka, która służy do przesłania jej w trybie elektronicznego obiegu dokumentów
- udostępnia możliwość odczytania plików XML.(jest przystosowana do formatów zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów)
- przy imporcie lub eksporcie faktur umożliwia przegląd ich struktury, aby upewnić się, że dane w niej zawarte są prawidłowe
Jak przygotować się na wdrożenie nowego rozwiązania?
- Przegląd procesów finansowo – księgowych
- Analiza różnych ścieżek procesów po dołączeniu do KSeF, tak aby przygotować się na ewentualne problemy
- Modyfikacja procedur obowiązujących w firmie, tak aby dokumenty były poprawienie wprowadzane i wystawiane
- Dostosowanie obecnych systemów do integracji z KSeF oraz rozwiązań Klientów
Więcej informacji: tutaj
Chcesz dostosować Twój system do KSeF lub wdrożyć nowe rozwiązanie?? Zapraszamy do kontaktu!